RECENZIJA: Ubuntu Linux 15.04


Autorski članak:
piše: Amar Tufo

Nedavno sam uradio upgrade sa Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn na novije izdanje ove mega popularne Linux distribucije Ubuntu 15.04 Vivid Vervet.  No, kako sam uradio upgrade na laptopu koji ima poprilično kvalitetne performanse uvidjeo sam da podizanje Ubuntu-a previše traje i da mu treba punih 30 sekundi da se podigne. Tako sam uradio clean install Ubuntu 15.04 i odlučio da napišem ovaj svoj članak o tome šta je to Linux Ubuntu 15.04 donjeo, koje su to novine a šta su po mom mišljenju mane ove distre.

___________


Slika1: Performanse mog laptopa Fujitsu Siemens

Dakle, radi se kako sam već i istakao o laptopu solidnih performansi Intel Core 2 Duo, 2.20 GHz procesor i 2GB RAM. Uglavnom dovoljno da podnese Ubuntu Linux koji na njemu radi kao podmazan. Instalaciju sam proveo preko USB stika koristeči PenDrive USB installer koji je odmah zapoćeo instalaciju Ubuntu-a. Primjetio sam popriličnu brzinu tijekom učitavanja install manager-a Ubuntu-a koji je evo već 5. godina tradicionalno isti ali i jednostavan.


Slika2: Instalacija Ubuntu-a 15.04

Korisnicima se nudi instalacija Ubuntu-a uporedo s Windows-om gdje korisnik preko GRUB-a bira OS koji će da koristi ili instalacija samo Ubuntu-a što sam ja i uradio. Instalacija je trajala svega 15. minuta i uz standardne screenšotove novosti koje donosi Ubuntu 15.04 instalacija je provedena uspješno.

Nakon instalacije primjetio sam da nema nekih bitnih izmjena u interfejsu pa vas dočeka Unity na koji smo već navikli još od Ubuntu 11.04. Ono što se po defaultu nalazi u Ubuntu jeste ona ista skupina predinstaliranih programa među kojima se nalazi Libre Office jedan od najpopularnijih uredskih paketa za obradu teska, tabela i prezentacija koji je uz to još i besplatan, tu je i standardno Ubuntu Software Center koji omogučava korisniku instalaciju aplikacija iz bogatih repozitorija i raznih kategorija i Amazonova aplikacija koja korisniku omogučava kupovinu raznih stvarki preko njihove online prodavnice. Obzirom da ne koristima Amazon kao online servis kupovine ja to obično na samom startu uklonim iz Ubuntu-a.

Po završetku instalacije bilo koje dosada Ubuntu distre obična napravim manja podešavanja koristeči Ubuntu Tweak. Ubuntu Tweak je jednostavna aplikacija bogatog interfejsa namjenjena Ubuntu korisnicima koja omogučava podešavanje svih karakteristika vašeg Ubuntu-a, od updatea, korisničkih tema, instalacije aplikacija pa do Ubuntu Janitora. Od manjih twekova koje napravim treba istači podešavanje u Security & Privacy aplikaciji koja omogučava korisniku da onemoguči sistemu da snima sve akcije na vašoj radnoj površini ali i da onemogučite online rezultate u Dash pretragi.


Slika3: Nema potrebe da svako zna šta vi radite 


Slika4: Ne prikazuj nikakve online rezultate Dash pretrage

Jedna od dodatnih stvari koje ja obično uradim jeste promjena Update podešavanja u  Software & Updates aplikaciji. Kod mene obično stoji Ubuntu server Bosnia archive odakle Ubuntu dobavlja sve 'updejte' pa ja postavim default Main Ubuntu server. Ovu promjenu napravim obično pošto sam primjetio kako pod bh serverom update izbaci error jer ne može da obnovi primjerice Ubuntu Linux kernel pa nakon promjene update prođe bez problema. 

U osnovi sam kako sam već i ranije kazao pozadovoljan sa Ubuntu sistemom koji je odličan izbor kako prosječnim korisnicima pa tako sigurno i poslovnim korisnicima. Ubuntu je moja preporuka svima koji imaju starija računala ili laptope sa solidnim performansama da ovom sistemu pruže jednu priliku i nauče nešto novo, novo iskustvo i znanje koje je neprocjenjivo. Ako niste nikada radili solo instalaciju Ubuntu-a, nema problema tu je za vas dual boot koji vam omogučava instalaciju Ubuntu-a pokraj Windows-a. 


Slika5: Dual boot Ubuntu / WIndows7

Ili možete napraviti solo instalaciju Ubuntu koja je praktički vrlo jednostavna, na vama je samo da potvrdite instalaciju Ubuntu-a i kasnije da unesete vaše ime, nickname i admin lozinku i pustite install manager Ubuntu-a da završi ostatak posla. Kasnije se možete igrati sa vašim Ubuntom, izvršiti neka manja podešavanja i prilagoditi sistem onako kako to vama najbolje odgovara. A ako negdje i zapnete ne brinite se ništa tu je za vas aktivna Ubuntu Zajednica i Ubuntu Forumi poput AskUbuntu.com na kojima možete pronači sve odgovore na bilo koje pitanje koje imate pa i rješenja pojedinih problema ako na iste kojim slučajem naletite. 
Na kraju imajte jedno na umu: "Ubuntu je besplatan, slobodan, siguran, prijateljski nasloje i trenutno jedan od najpopularnijih Linux distribucija u svijetu sa više od 35. miliona korisnika i zajednicom koja aktivno bdije nad njim puna 24 sata. "

Ubuntu Linux - Linux za ljudska biča

Reference:

Vidi: 11 stvari koje trebate uraditi nakon instalacije Ubuntu-a 15.04

Zašto je Linux sigurniji nego bilo koji drugi OS


Share:

No comments:

Post a Comment

My Twitter news

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.