[REVIEW] Zbogom Linux Mint - hello Ubuntu Mate



Nakon puna četiri mjeseca korištenja, danas sam zvanično napustio Linux Mint 18.3 Sylvia koji je pogonio moj laptop. Objavljen 18. decembra ove godine, Linux Mint je donjeo niz poboljšanja tako da je jako dobro služio i mene i moj laptop. Nisam imao nikakvih zamjerki po pitanju same distribucije, njegove stabilnosti i brzine. Do duše, moj laptop je nešto srednjih performansi sa 2 GB RAM-a, Intel Dual Core procesor 1.9 GHz, nVIDIA Quadro FX 512 MB grafička karta i 160 GB hard diska. Obzirom da sam ja srednji korisnik računala koji ne igra hard core igrice, laptop koristim za poslovne zadatke tako da u ostale oblasti ne zalazim ako ne moram.

Autor: Amar Tufo
8. April 2018


Linux Mint 18.3 Sylvia - ukratko -




Iako do sada nisam radio recenziju niti jedne distribucije, evo da u par riječi kažem nešto o Linux Mint-u, šta sam uspio ja da uradim s njim, kako me je služio i slično. Kao što sam rekao i ranije, Linux Mint koji sam ja koristio je 18.3 Sylvia MATE radno okruženje gore na slici. Objavljen 18. decembra ove godine, Linux Mint je prije svega donjeo poboljšanja ne samo u stabilnosti rada distribucije nego i u brzini odgovora prilikom otvaranja pojedinih aplikacije, dorađene teme i ikone, proširen dodatak aplikacija koje se mogu instalirati itd. 

Neki moji grafički radovi urađeni na Linux Mint-u




Sa specifikacijama koje moj laptop (Fujitsu Siemenes H250) ima, Linux Mint je jako dobro radio svoj posao i ja sam prezadovoljan. Neke od standardnih aplikacija koje redovno koristim su Libre Office, GIMP, Inkscape, Audacity, Kdenlive i druge koje mi zatrebaju. Tako sam u GIMP-u nedavno radio svoj prvi logo po naruđbi koji izgleda ovako.


Slika 1: Udruženje "ARKADA" Sarajevo 
Logo dizajn: Amar Tufo | GIMP

Logo se je sigurno mogao daleko bolje uraditi preko Inkscape koristeći druge fontove i efekte tipa blending i shadow, inset itd, ali je moj klijent zadovoljan što se tiće logo dizajna te ga je prihvatio ovakvog. 

Osim ovog logotipa, tu je i još jedan logo koji radim za lokalnu ćevabdžinicu "AMIRA" koja se nalazi u Pazariću kod Hadzića. Logo u prvoj verziji izgleda ovako a urađen je u GIMP-u. 




Slika 2: Ćevabdžinica "KOD AMIRE" (Pazarić, Hadžići)
Logo dizajn: Amar Tufo | GIMP

Pored gornjeg loga sam u GIMP-u uradio i poster iz Arheologije u čast Pakala Velikog, kralja Majanskog grada Palenke u današnjem Meksiku. Poster izgleda ovako.




Slika 3: Poster Pakala Velikog sa njegovom kratkom biografijom
Dizajn postera: Amar Tufo | GIMP

Za vas koji niste arheolozi, Pakal je vladao Majanskim gradom Palenke između 615 - 680. godine. Njegovo puno ime je K'inich Janaab Pakal bolje poznat kao Pakal Veliki. Vladao je punih 68. godina samo godinu više od Egipatskog faraona Ramzesa II. Sahranjen je u svom hramu Inskripcija (Zapisa) koji je prikazan u pozadini njegovo postera a njegovu mumiju u unutrašnjosti njegova hrama je 1952. godine otkrio Meksički arheolog Alberto Ruz Lhuillier

U Inkscape-u sam upravo na Linux Mint-u uradio nedavno sjajan poster iz Arheologije u čast Asirskog kralja Adad-nirarija I (1295 - 1263. godina prije Krista) koji je ostavio dug proglas o osvajanju gradova Sirijske kraljevine Mitanni. Poster izgleda ovako.


Slika 4: Proglas Asirskog kralja Adad-nirarija i njegovo osvajanje gradova kraljevine Mitanni
Dizajn postera: Amar Tufo | Inkscape

Ukratko, u pozadini postera je Ašur (danas arheološki lokalitet Kalat Šerq'at), prijestolnica Asirske države tijekom Srednjeg Asirskog perioda (1392 - 934. godina prije Krista). Na vrhu su dva krilata lava sa glavne kapije grada Ašura a u sredini je titula Asirskog kralja Adad-nirarija koja se nalazi i na njegovom maču tipa "Kopeš" koji se danas čuva u Britanskom muzeju u Londonu. Dole u donjem desnom uglu je vjerovatan portret Adad-nirarija a u lijevom donjem uglu je logo mog sajta sa napomenom kako je poster kreiran prema mom autorskom radu: "Asirska izaslanstva u Egiptu". 


Pored postera posvećenog Asirskom kralju Adad-nirariju, 15. marta sam uradio i poster posvećen Gaju Juliju Cezaru obzirom da je 15. mart dan Martovskih Ida te ujedno dan kada je ubijen Rimski imperator i diktator Gaj Julije Cezar (100 - 44. godina prije Krista). Njegov poster izgleda ovako.


Slika 5: Poster Rimskog imperatora Gaja Julija Cezara
Dizajn postera: Amar Tufo | Inkscape

Vjerujem da ste svi već više puta čuli tko je bio Gaj Julije Cezar, ali je 15. mart 44. godine u njegovom životu ujedno značio i njegov kraj. Obzirom da je proveo deset godina ratujući u Galiji (današnja Francuska) od 58 - 50. godine prije Krista sa mnogim Galskim plemenima gdje napisao i svoju dobro poznatu knigu "Galski ratovi", Cezar je uradio ono što nijedan Rimljanin prije njega nije. 

On je 49. godine pred rijekom Rubikon izrekao poznatu latinsku izreku "Alea iacta est - kocka je bačena" te svojom vojskom izveo napad na Rim i tako započeo Građanske ratove. Konačno je pao 15. marta 44. godine prije Krista u Senatu u udruženoj klopci Gaja Kasija Longina, Decima Junija Bruta (Starijeg) te Marka Junija Bruta. 

Uglavnom, može se vidjeti kako ovo i nije uopšte nikakva recenzija obzirom da sam ovdje i naveo svoje radove iz grafičkog dizajna rađene koristeći upravo GIMP i Inkscape. Za radove koje sam radio koristeći Kdenlive onda posjetite obavezno moj YouTube kanal te svratite na listu: AmarTufo-vines gdje možete vidjeti neke moje smiješne kratke vajnove koje sam uradio ponosno koristeći Kdenlive - open source video editor. Neki kratak uradak iz Kdenlive-a je i oficijelni intro moje web stranice koji izgleda ovako.




Video 1: AmarTufoInteractive official intro

Što se tiće Ubuntu Mate-a za sada vam oko njega i nemam šta da posebno kažem pošto ću danas da ga instaliram i njime zamijenim Linux Mint. Mogu samo da kažem kako se ja i Ubuntu već dugo poznajemo i družimo skoro osam godina obzirom da smo se prvi put sreli još davne 2009. godine kada je 23. aprila izašao Ubuntu 9.04 Jaunty Jackalop kada sam i ušao u Linux vode. Ozbiljnije sam se, pak, počeo baviti Linux System administracijom od 2016. godine gdje, eto, prelazim sa distribucije na distribuciju. Toliko od mene za sada a mi se uskoro vidimo na Ubuntu MATE.

Do čitanja ! ! !

Share:

No comments:

Post a Comment

My Twitter news

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.