Dosadašnji radovi objavljeni za LiBRE časopis



Te davne 2004. godine grupa mladih entuzijazista te Linuxaša je pokrenula časopis LiBRE, sada već izuzetno popularan regionalni časopis o Linux-u i open source softveru. Časopis obrađuje poznate Linux distribucije kao što su Debian, Ubuntu, Mint, Elementary, Puppy do softvera otvorenog koda kojeg svakodnevno koriste Linux korisnici a među kojima vrijedi pomenuti Libre Office, VLC Media Player, Kodi, Scribus te druge programe razne namjene. Pored Linux distribucija tu su i intervjui sa nekim od imena Linux-a te svijeta softvera otvorenog koda do regionalnih događaja kao što je BalCCon - Balkan Computer Congress te drugi. 

Piše: Amar Tufo
17. April 2018

Otkud ja u ovom projektu?



Ja sam se LiBRE projektu pridružio još 2017. godine sa člankom po imenu 'Slobodni softver u BiH'. U ovom svom prvom članku koji je objavljen kako u online izdanju tako i u .pdf formatu koji je ubrzo objavljen nakon toga. Tako se moj članak našao u 46. izdanju LiBRE časopisa čime sam zvanično postao i autor te saradnik ovog uspješnog regionalnog projekta.


Video: Amar Tufo - Dosadašnji radovi objavljeni za LiBRE časopis


Slika 1: Isječak iz članka 'Slobodni softver u BiH'
Izvor: LiBRE časopis | broj 46


Ostali autorski radovi objavljeni za LiBRE časopis



Ubrzo nakon ovog članka nisam htio praviti veliku pauzu te je na redu bio i broj 47 koje je LiBRE marljivo pripremao sakupljajući radove svojih autora. Obzirom da časopis ima striktna autorska pravila članak mora biti unikatan i nešto o čemu se do sada nije pisalo. Tako sam imao jedan interesantan projekat iz C++ programiranja gdje sam radio  sa objektima i klasama a morao sam na kraju projekat postaviti i na svoj Git HUB. Tako sam napisao za broj 47 rad na temu: 'Uvod u Objektno Orjentisano programiranje u C++ -u I-dio'. 


Slika 2: Isječak iz članka 'Uvod u objektno orjentisano programiranje C++ (1. dio)'
Izvor slike: LiBRE časopis | broj 47


Ovaj članak je za mene bio veliki izazov obzirom da sam morao napraviti i malo istraživanje prije nego li sam išta napisao. Ukratko, riječ je o malom C++ programu koji koristi klase i objekte kako bi predstavio osnovne informacije o studentu a iste informacije poslje kompajliranja su spašene u tekstualnu datoteku po imenu Student.txt. Program izgleda kao na slici 3.

  
Slika 3: Izgled programa Student sa datotekom Student.txt i C++ izvornim kodom
Izvor slike: /home/amar/Desktop/slika3.png

O ovome programu nešto više malo kasnije u posebnom video klipu koji će biti objavljen na mom YouTube kanalu. 

Moj treći članak za LiBRE časopis je obrađivao 'Prve korake s Kdenlive video editorom' gdje sam opisao ukratko Kdenlive kao program, njegov izgled interfejsa te prikazao na praktičnom primjeru izradu te obradu veoma jednostavnog video uratka kako bi demonstrirao mogučnosti koje Kdenlive nudi. Članak je objavljen u 48. broju LiBRE časopisa i jednako je koristan za sve one koji traže Windows alternativu za uređivanje svojih video klipova ali i izradu jednostavnih tutorijala za YouTube.



Slika 4: Isječak iz članka 'Prvi koraci s Kdenlajvom'
Izvor slike: LiBRE časopis | broj 48

Ja Kdenlive koristim za izradu i obradu svih svojih video klipova te Linux tutorijala na svom YouTube kanalu a u istom sam programu izradio i svoj oficijelni website intro te nekoliko kratkih, smiješnih vajnova koje možete pogledati na mom YouTube kanalu. Moj website intro je prikazan na donjem videu.



Video 1: AmarTufoInteractive - oficijelni intro (Powered by Kdenlive)
Izvor: http://www.youtube.com/c/amartufo

I na kraju?

Mogu samo da kažem da sam zaista mnogo ponosan što su ovi članci objavljeni te kao takvi postali dostupni široj Linux zajednici na čitanje. Ali nisu ni posljednji koje ću objaviti za ovaj sjajan časopis jer u trenutku pisanja ovog članka u pripremi su za objavu i drugi moji članci koji uskoro stižu a u novom 49. broju LiBRE časopisa možete očekivati moj drugi dio uvoda u objektno orjentisano programiranje u C++-u te još mnogo interesantnih i praktičnih članaka iz Linux System administracije. Stoga će se tako i ovaj tekst ažurirati sa svakim novim člankom koji ja objavim za LiBRE časopis. A do tada posjetite moj web sajt, pročitajte par članaka iz Linux administracije ili pak iz Arheologije ako vas zanima. Svratite na moj YouTube kanal, možda pronađete nešto interesantno, ostavite lajk, šerujte moj YouTube kanal dalje i obavezno SUBSCRIBE.

Do čitanja!!!

____________________________

Reference:

[1] Slobodan softver u Bosni i Hercegovini [LiBRE]
https://libre.lugons.org/index.php/2017/01/slobodan-softver-u-bosni-i-hercegovini/

[2] Uvod u Objektno orjentisano programiranje u C++ (1.dio) [LiBRE]
https://libre.lugons.org/index.php/2017/05/uvod-u-objektno-orjentisano-programiranje-u-c-1-dio/

[3] Prvi koraci s Kjdenlajvom [LiBRE]
https://libre.lugons.org/index.php/2017/11/prvi-koraci-sad-kdenlajvom/

Share:

No comments:

Post a Comment

My Twitter news

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.